dinsdag 11 augustus 2015

En t bleef zomer en een tipje van de sluier....

 Jullie hadden t vast allemaal al gezien op Facebook, of verwacht. Maar we waren even op vakantie. Kort er tussen uit in die heerlijke tent. Want dat doe ik al jaren....Naar mijn favoriete streek; dat doe ik ook al jaren. Zuid-Frankrijk met zijn heerlijke eten, fijne klimaat en geweldige tongval.
En dan zwemmen, elke dag. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Maar wat nieuw was, was het gezelschap.
En we hebben het heerlijk gehad. Dat zie je zo wel.

Gewandeld in een schitterende omgeving, waar iedereen je goededag zei, gewoon omdat het de enige persoon zou kunnen zijn die je die ochtend tegenkwam. En als je iets zou gebeuren, je wist dat er hulp in de buurt was. Dat gebeurt wel vaker zo op t platteland. en dat voelt goed. 

Ik kreeg de afgelopen tijd wel meer vragen over hoe t nou zat met mijn piepertjes, de aardappelen die groeien en waar ik af en toe een update van geef. Nou ze staan in een veld waar mijn eigen Eigenheimers maar een speldenprikje op de kaart zijn. En ze worden vakkundig verzorgd door mijn eigen pieperboer. Ja ja, je leest het goed. Boer zoekt vrouw, of zeg maar liever Boer vind vrouw.

 En waar de piepertjes in t veld groeien en groeien, hebben ze ook wat water nodig. En als je niet in t boerenleven zit, dan ontgaat je vast dat het al tijden erg droog is. Ja t regent af en toe wel, maar te weinig om de aardappels echt te laten drinken. Hiervoor worden enorme beregeningsinstallaties geplaatst in het veld.
 En die moet je verplaatsen, want dan kunnen andere delen van het veld ook beregend worden. En deze week moest dat 's avonds laat. Je voelt je net iemand op een spannend missie! Hobbel de bobbel over onverharde wegen, en dan ben je blij dat je koplampen het doen!
 Even met de tractor, zie je hem?
En dan staat de spoeier weer goed en wordt de dorst van vele andere piepertjes weer gelest. Als de aardappel straks klaar zijn om gerooid te worden, is het ook het moment waarop jullie daar getuige van kunnen zijn. Want Quilt it & Dotty gaat verhuizen naar een heuse boerderij, waar het straks naast piepers ook om quilts gaat draaien! Omdat allemaal in orde te maken ben ik alvast begonnen met het schilderen van de keukenkastjes in Annie Sloan Graphite over een heel zachtgroene ondergrond.

 Daarna de randjes doorschuren met een schuurpapiertje en dan afwerken met speciale was. Later wordt hier de Aga tussen geplaatst, want die gaat mee! Het betekent ook, kan ik nu al verklappen, dat er naast de winkel er een heuse leskeuken ontstaat op de boerderij!
De foto heeft wat weg van een versleten jeans, jullie zullen het straks wel zien hoe mooi het is geworden! Echt een aanrader voor een keuken waar je op uitgekeken bent of die je een landelijk, brocante achtig sfeertje wil geven.
 In het landelijke dorp bevind zich ook een antiek/brocante schuur, waar ik o.a. deze leuke vitrinekast op de kop tikte. En wat staat mijn Emma Bridgewater en Wedgewood daar leuk in!!! Want ja, Dotty herself gaat er ook wonen. Je snapt wel dat ik de afgelopen tijd het razend druk heb gehad, met schilderen, en verven, en schilderen, en inpakken en verhuizen en schilderen, ow ja de winkel runnen en nog meer verven en schilderen. En het is nog lang niet klaar. Ik hou jullie uiteraard helemaal op de hoogte over alles wat er  bij Quilt it & Dotty staat te gebeuren. Maar ik kan je wel vertellen dat tegen de tijd dat de zomer ten einde is en iedereen weer lekker binnen quilts gaat maken, jullie ALLEMAAL van harte uitgenodigd zijn voor de GRANDIOSE opening op de nieuwe locatie!
 Pop Emma (voorzitster van de poppenquiltclub) heeft er al zin in...
Pop Tilly doet een dutje van al dit spannende nieuws zodat ze aangesterkt is als jullie allemaal komen. Tot het zover is, is de winkel in Tilburg GEWOON open. Want we zijn er nog LAAAAAANG niet en er moet nog een HELEBOEL gebeuren voordat het zover is..........

Happy Quilting,

Dorry

42 opmerkingen:

marion anderson zei

goed zo meis, geniet ervan , liefs marion

Bernadette van gils zei

O wat leuk voor jullie!!! Iets minder voor ons want zover komt mijn scoot mobiel niet maar zeker weten dat ik er keer kom kijken. Tot die tijd veel succes met het vele werk dat moet gebeuren
groetjes
Bernadette

Elle zei

Wat een leuk nieuws. Ik ben heeeeeel benieuwd waar die boerderij staat. En hoe het allemaal wordt. Wat gaaf dat je je twee (of meer) passies gaat combineren. Heel veel succes en voorpret.
Elle

Bizzy Martine zei

Spannend!!! Veel succes !!!

Ineke zei

Wil ik je eens in Tilburg bezoeken, ga je verhuizen!!! Maar helemaal te gek, heel veel geluk, liefde, succes en gezondheid gewenst met je "nieuwe"levensstijl ;-)
Liefs, Ineke

Supergoof zei

Jippie!!!!!!xx

Marjolein den Boer zei

Spannend en intensief allemaal!! Heel veel plezier met het overzetten van A naar B :-)

Saskia Smit zei

Dat zijn een hoop nieuwe plannetjes

Hermie zei

Helemaal happy dus

Anoniem zei

Welkom in de buurt !! Verheug me erop. Liefs Ria K.

Marja zei

Heel veel succes!

Groet,

Marjo zei

Je maakt het wel extra spannend. Succes met alle voorbereidingen en we zijn uiteraard benieuwd naar het nieuwe adres en het eindresultaat van alle inspanningen.

Anoniem zei

I am really happy for you Dorry! Wishing you all the very best always, Ann x

Anoniem zei

heel veel geluk samen ik zal je missen.

lieve groetjes anneke vaes

Martine zei

Spannend.

Willeke zei

Wauw Dorry dat zijn leuke berichten, en wat tof dat je ook op een boerderij gaat wonen en werken in je iegen vernieuwde quiltshop.
Ik wil je heel veel succes en geluk hierbij wensen, geniet van alle poisiteve veranderingen in je leven.
Groetjes Willeke

quiltlodge gerda zei

Wat een superdesuperleuk nieuws! Ik hoop dat je een fantastische tijd tegemoet gaat; het is je van harte gegund!
p.s. Wel weer jammer natuurlijk dat die pieperboer van je niet hier in Friesland woont! ;)))

MarianneD zei

All your dreams come true...heel veel succes met alles!

Ageeth Dorsman zei

Wat een spannende nieuwtjes allemaal... ik ben heel benieuwd naar hoe alles uiteindelijk wordt en hoop stiekem, dat het iets minder ver is.
Veel succes en vooral geluk op je nieuwe plekje en met je frisse start.
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Hoi hoi Dorry, Eindelijk een glimp van de keuken. Was zo benieuwd. Ziet er goed uit, maar dit is jou natuurlijk wel toevertrouwd. Wat een werk heb je al verzet (zit zelf momenteel in een uit de hand gelopen verfklus). Heb jij dat ook dat je daar steeds meer inspiratie van krijgt? En dan dat kastje.........wat mooi en nog zo lekker 'leeg' en overzichtelijk. Hebben we al weer 2 bestemmingen bij jou in het dorp. Want de routeplanner geeft niet veel goeds aan helaas en dat terwijl we in zo'n superklein landje wonen. Tot gauw op de Bee en intussen vooral doorgaan met gelukkig zijn want daar gaat het om tenslotte! De Bussi, Nietteke

Shirley zei

Wat een geweldige foto van jou met je lief, ik wens jullie heel veel geluk samen! En wat een heerlijke plek om je Aga neer te zetten, op een boerderij, heel veel succes en plezier aldaar met de winkel inrichten. Je wordt dus quilterinier (quiltster/boerin/winkelier), met stokrozen naast de voordeur en vingerhoedskruid wandelend tussen alle perkjes door. En eigen kippen? Vast.

Anoniem zei

Veel geluk gewenst! Françoise

mieke zei

Wat een grootse plannen.
Heel veel succes en heel veel geluk samen.
Grtjs en wie weet, tot ziens.

Marianne Gooren zei

Nou de derde keer dat ik probeer hier een reactie te schrijven, lukte me steeds niet...
Ik wens jou alle geluk, gezondheid en liefde van de hele wereld toe, samen met je lief en je twee meiden! Ik vind het superfijn dat ik niet meer zo ver hoef te rijden naar jouw winkel... Paar dorpjes verder hoef ik nog maar... Succes met alles meis xxx

Annelies zei

Wat klinkt dit goed. Ik ben erg blij voor je !

Annelies zei

Wat klinkt dit goed. Ik ben erg blij voor je !

Annelies zei

Wat klinkt dit goed. Ik ben erg blij voor je !

Willeke zei

Super, leuke vent trouwens! Veel geluk en succes alvast op je nieuwe stek.

Willeke zei

Super, leuke vent trouwens! Veel geluk en succes alvast op je nieuwe stek.

Heleni zei

Gefeliciteerd met dit geweldige nieuws.
Heel veel geluk met die mooie man en natuurlijk ook met je nieuwe huis/winkel straks.
Wie weet is het dichterbij voor mij....

Rita zei

Wat fantastisch voor je. Gefeliciteerd. Gr. Rita

betty prins zei

Heel veel geluk Dorry met al je nieuwe plannen!! Wat heerlijk voor je en natuurlijk komen wij je opzoeken, ben nu al nieuwsgierig!!

Evelyne zei

Hi Dorry wat een woeste plannen! Geweldig je keuken en wat heerlijk op een boerderij, landelijk en ruimte, vind dat wel bij jou passen. Ik kom je zeker opzoeken.
Heel veel succes met jullie nieuwe leven.
Groetjes van het Franse platteland,
Evelyne

Anoniem zei

Geweldig voor jou, wat minder voor ons natuurlijk, weer een quiltwinkel weg!
Ik wen u veel succes in je nieuwe omgeving, en misschien tot op een beurs of zoiets!
Josine uit Turnhout

Kitty Seebregts zei

Supervooor jullie Dorry, ben " kaai"-benieuwd waar je terecht gaat komen!

Phyllis zei

Helemaal geweldig! Ben heel blij voor je dat alles deze wending genomen heeft en bewonder je om je veerkracht en energie. Het gaat helemaal top worden op de boerderij daar ben ik van overtuigd. Zoveel leuke plannen , zoveel mogelijkheden, daar kan je wat mee. Het is een ....... end bij mij vandaan maar ik kijk uit naar een bezoek op de nieuwe stek tzt en kennismaking met je pieper boer :-)! Intussen, succes met alle plannen en voorbereidingen!

Ineke Original zei

Jeetje, Wat een veranderingen en ik heb helemaal niets gemerkt. Ik wens je in ieder geval veel geluk. Wat zal Ingrid het jammer vinden.

Birgitte aka Bietje zei

Wat gaaf. Ik hoorde dat je dichtbij komt te wonen. Met je winkel. Heerlijk. Dan zal het er eindelijk van komen om een keer aan te komen. Succes met. De verhuis.

Quilting Moesje zei

Spannend ! Veel geluk en succes gewenst :0))

Anoniem zei

Inmiddels is het wel al herfst hoor. Ha ha. Mis jouw leuke berichten!

Maya zei

Wat een leuke toekomstplannen!

Susan zei

Love photos. It's great to swim the outside pool between the wild environment. It's strange and addictive feeling.

my homepage | tEFL certification