woensdag 27 mei 2015

Even bijpraten, zoveel gebeurt!

 Afgelopen week kregen de Lizzy BOM deelnemers de pakketje met de blokjes in de bus. En deze keer was er iets bijzonders, want bij blokje 47 zit deze keer geen stof. Het is namelijk de bedoeling dat je het blokje maakt met alle restjes die je de afgelopen maand hebt overgehouden. Ik heb horen zeggen dat dat zoveel stof is, dat er wel meerdere blokken van gemaakt kunnen worden. Mocht je nu echt te weinig stof over hebben, dan mag je hier in de scrapbasket graaien dat t een lieve lust is!
 Maand vier van de Mysterie is ook al op de bus gegaan We hebben boompjes gemaakt met de oval yoyomaker en de biastape-maker voor de boomstammetjes. T is me toch leuk om te doen! En je kunt nog steeds mee doen. Elke maand een randje, met of zonder stof pakketje. Wat je maar wil.
 Ondertussen zet ik ook regelmatig wat steekjes in mijn quilt.....af en toe....want er zoveel te doen...
 Zoals Nathalie die binnen kwam met deze prachtige mandjesquilt! We hebben hier echt een uur ademloos naar dit prachtige werk zitten kijken.
Net zo mooi was deze sterren in een ruit-quilt met op de hoeken een geniale ' cheater' uit de winkel die er perfect bij bleek te passen.

 Wat een mooie regenboog, een dubbele, zie je t?
Jeanne, basiscursist, kwam haar affe Sampler showen. Heel mooi gequilt en toen in de wasmachine! Ik krijg daar zoveel vragen over, of je een quilt echt kunt wassen. Ja dat kan!
 Gewoon op 40 graden, schepje waspoeder erbij. Vloeibaar kan ook. Lekker laten draaien. Geen wolwasprogramma gebruiken want dan liggen de lapjes nat zo een half uur op elkaar en dan heb je juist kans op bloeden.
 Ik stop de quilt na het wassen altijd in de droger, maar de quilt op de foto's hier is gewoon na de wasmachine in de buitenlucht gedroogd over een rekje heen. Af en toe verleggen zodat je geen punten erin krijgt.

Nou wat een plaatje he! Lijkt wel antiek hoor ik hier vaak zeggen. Nee, gewoon nieuw, en zelf gemaakt. Wat een weelde.

Happy quilting,

Dorry

5 opmerkingen:

Phyllis zei

Wat een mooi werk allemaal zeg, heerlijk als dat 'zomaar' je winkel in komt wandelen.

Hermie: Welkom in mijn wereldje:-) zei

Wat een bjuuutie's die zomaar even binnen komen om te showen.

quiltingmieke zei

Piep was je ern wandkleed als de Gossip ook???knuf

Quilt it and Dotty www.quilt-it.nl zei

Mieke, ik was alle quilts, ook een wandkleed zoals Gossip in the Garden. Ik heb de voorloper hiervan, Pockets of Posies, al af, gequilt en gewassen en krijg er enkel complimenten over. Geen enkel probleem, en ze worden heel mooi!!!

marion anderson zei

leuk leuk leuk leuk, liefs marion