maandag 18 mei 2009

Annabelle, het wordt niets zonder jou

Moet je nu ook niet denken aan dat liedje van Hans de Booy? Een poos geleden leek het er echt op dat het ook echt zo was. Razendsnel waren de pakketten weg, en veel quiltsters waren teleurgesteld. De schitterende randstof was namelijk op! En waar ik ook zocht en vroeg, er was niet meer aan te komen. Lieve mensen mailden me met links waar de stof dan nog wel te krijgen was, maar het was allemaal te weinig.En vandaag lag het dus in de brievenbus; net genoeg randstof voor nog één pakketje. Eentje? Ja, eentje maar. Je kunt hem hier vinden, voor de liefhebbers. Zij kan met recht trots terugkijken op een zeer succesvolle quilt, waar ik haar natuurlijk dankbaar voor ben! Een andere quilt uit dezelfde stal, is de 'Miss Bennet' is ook al zo'n beauty. De naam komt uit mijn all time favorite movie 'Pride & Predjudice'. Ik ben me al de hele ochtende suf aan het zoeken naar het stukje uit de film waar de butler bij Mr. Darcy het bezoek aankondigt met de legendarische woorden;



"A mrs Bennet, a miss Bennet, a miss Bennet and ..... a miss Bennet"


"O for heavens sake " antwoord miss Bingley "are we to recieve every Bennet in this country?"


O, hoera! Hier is het stukje waar het over gaat: http://www.youtube.com/watch?v=74u8EP_NjXE . Als je het wil opzoeken in de filmpje; het zit op ongeveer 2.40 minuten. In deze film is trouwens ook een 'Bregje' te zien; net zo'n hond als zij. Ook is mijn schattige Bingley te zien. Mijn Bingley is ook vernoemd naar de Mr. Bingley uit de film/ het boek. Bij 'bad hair days' heeft mijn Bingley net zo'n rossige wilde kuif als de Mr. Bingley in deze film.


Zo, nu genoeg over P&P en honden. We gaan quilten! Ik ga vandaag verder met Mara's tuin, ik heb weer een mand af! Alleen de schattige blackbird moet er nog op.
Vandaag gaat deze mand erop en komen de blaadjes erin. Het einde is nabij! Het is de 14e dag dat ik er aan werk; basis machine, applicatie allemaal met de hand. Wie zegt er dat handpacthen tijdrovend is?


Happy Quilting!

Dorry

Geen opmerkingen: