zaterdag 18 december 2010

Bloemen op de ramen

Staan bij jullie de bloemen al op de ramen? Het is al dagen abnormaal koud, maar gelukkig hebben we modern vernuft zoals dubbels glas, vloerverwarming en een heerlijk ouderwetse houtkachel. De bloemen mandjes van de Pockets of Posies hebben geen last van de kou. Voor iedereen die vandaag een envelop heeft ontvangen in de brievenbus zijn dit de mandjes.
Terwijl de bloemenmandjes aan jullie voorbij komen, neem ik het ijspegeltje (ook wel stokje genoemd) over van Supergoof en Ines. En volgens mij had Ines niet in de gaten dat ik net als zij het stokje ook al van Ingrid kreeg! Maar niet getreurd, hier komen mijn 10 gedachten:
1. Wisten jullie al dat ik dol ben op sneeuw, ook al ben ik een koukleum? Ik kijk de afgelopen dagen regelmatig op www.weeronline.nl of het een witte kerst wordt.
2. Dan weet je nu ook dat ik een romanticus ben; een witte kerst, een wondere witte wereld, zo mooi! Hoeveel liedjes zijn daar niet over geschreven?
3. Heel veel!En dan moeten jullie weten dat mijn cd-collectie meer kerst-cd's bevat dan andere cd's.
4. Wat eten we vanavond? Ik heb geen tijd om lang te koken, wil liever quilten, of schaatsen!
5. Hangt er al een donkere wolk? Waar witte vlokjes uitkomen?
6. We moeten snel meer kachelhout hebben; onze houtleverancier staat op rantsoen. Hij kan niks meer leveren, alles is op.
7. De paternoplaat is ook op, veel te ijverige cursisten.
8. Vulling is ook al op; ik laat volgende week wel weer een nieuw vrachtje komen.
9.Hoeveel graden gaat het vriezen vannacht, en komt er een Elfstedentocht? En hoe lang duurt dat dan? En ben ik dan in vorm?
10. Sneeuwt het al??

Absoluut niet serieus nemen hoor, ben ook niet zo goed in dit soort stokjes Ü. Ik geef het ijspegeltje door aan De Dekenstikster, Jeanneke en Barbara van Pink and Barbara.

Happy Quilting!

Dorry

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, leuke vragen!
Ik hou ook van sneeuw terwijl ik een koukleum ben (zit nu ook met schapenvacht sloffen achter de computer!).

GRANNY'S HOUSE zei

Oeps, ik had het inderdaad niet gezien,ik had het kunnen weten, maar het was ook nog veel te vroeg voor mij ;-)

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Wat leuk om je gedachten te kunnen lezen en ik weet niet hoe het bij jullie is, hier ligt een dik pak sneeuw en wat een prachtige mandjes laat je zien.

Zelda zei

Have a happy Xmas in the snow. I am wishing for a white Xmas some day, here it is hot and summery. Love the picture at the top of your blog. Love Zelda

Wilma zei

Hoi Dorry, bedankt voor het stokje, ijspegeltje! ik ben er eens goed voor gaan zitten!
groetjes, Wilma

Rita zei

Hallo Dorry!
I found you and I saw alof of soo beautifulls Quilts and other Sewing Things!!
I linked you on my blog and wish you and your family nice Christmas and a happy new year!
All good wishes for you, Rita from switzerland;)