zaterdag 31 maart 2012

Nieuws over de bezorging van bestellingen van Quilt it & Dotty

Het regent klachten over postbezorging

  vrijdag 30 maart 2012 | 19:19 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 30 maart 2012 | 22:29
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Veel klachten over de postbezorging. Veel klachten over de postbezorging.
1/2
start playing the slideshow
DEN BOSCH - 'Schandalig slecht', 'beneden alle peil', 'strontvervelend'. Brabanders spuien massaal hun gal over de postbezorging door PostNL, na een oproep van het Brabants Dagblad. Post die niet of veel te laat aankomt, brieven die op verkeerde adressen belanden.
Er zijn honderden klachten over de dienstverlening van Nederlands grootste postbedrijf. Ze komen uit heel het verspreidingsgebied van de krant, de meeste uit de regio Den Bosch.

Het vroegere staatsbedrijf is bezig zijn werkwijze ingrijpend te veranderen. Bestelkantoren verdwijnen, die worden vervangen door negen centrale locaties in het land. De kantoren rond Den Bosch en Waalwijk gingen anderhalve week geleden als eerste in Brabant over op de nieuwe werkwijze. Daarbij zijn veel nieuwe, onervaren medewerkers ingezet. Ook werd in het Bossche sorteercentrum een andere werkwijze ingevoerd.

Alleen de laatste aanpassing zorgde er al voor dat enkele honderdduizenden poststukken met vertraging verwerkt zijn, zegt een woordvoerster van PostNL. "We verwachten dat de achterstand in de loop van volgende week is weggewerkt. Maandag komen er 80 extra medewerkers naar Den Bosch."

Herkent u zich in deze klachten of heeft u juist positieve ervaringen met de postbezorging de laatste tijd, reageer dan.
Lees zaterdag meer in het Brabants Dagblad over de klachten over PostNL.
© Brabants Dagblad 2012, op dit artikel rust copyright.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb de camelot bom al ontvangen : -).
Groetjes en een fijn weekend,
Annie.

Marjan zei

Gelukkig is deel 2 van Lisa's Flower Garden in goede orde bij mij gearriveerd, Dorry! Hier geen problemen. (En wat is het weer een prachtig pakketje... Dank!)

Shirley zei

Oh vreselijk balen is dat hè, onvoorstelbaar dat dit gebeurd.

Anoniem zei

Ik voel me als postbezorger (in Roosendaal)toch even genoodzaakt me hier te verdedigen. Als het een troost is, niet al mijn colega's zijn even gecharmeerd over de nieuwe werkwijze. Ik ben zelf relatief nieuw in het vak. Tot nu toe krijgen wij de post kant en klaar im tassen, en moeten die alleen nog 'even in de juiste brievenbus doen. Wij zijn zelf erg afhankelijk van de aanvoer van de post naar ons hoofddepot, die de boel sorteren en dan doorsturen naar de wijkdepot's. Sorteren wordt soms erg slordig gedaan, soms vind wij aan het eind van onze loop nog post die aan het begin hoort.
Mag ik er ook even op wijzen dat dinsdag, donderdag en zaterdag de drukste dagen zijn, met donderdag de drukste. Mijn colega's en ik doen ons best. Maar we zijn ook maar mensen. Mag ik er ook even op wijzen dat de meeste postbezorgers bij ons vrouwen zijn en dat het soms erg zwaar werk is. Tevens gaan wij er ook met storm, regen, sneeuw en vrieskou op uit. Het is mij al een keer gebeurd dat ik inderdaad iets verkeerd in een bus had gegooid. Met de vrieskou had ik niet gevoeld dat er twee in plastic verpakte tijdschriften wat aan elkaar kleefde. De bewoner kwam mij achter mij aan rennen en heeft mij toen de huid volgescholden. Mijn excuses had hij lak aan.

Uw postbezorgen is ook maar een mens. Wij doen ons best, maar zijn ook afhankelijk van anderen.

Dank u voor de aandacht

Irene

Quilt it and Dotty www.quilt-it.nl zei

Hall Irene,

Wat jammer dat je reageerde als anoniem, want nu kan ik je persoonlijk geen reactie geven. Daarom maar zo. Ik beschuldig niemand, maar geef aan alle klanten aan die wachten op een bestelling uit mijn winkel dat er vertraging is. En dat Quilt it & Dotty daar niets aan kan doen. Ik heb de afgelopen weken al heel veel bestellingen dubbel moeten sturen, omdat er niets aankwam. Het kost mij als winkel veel geld, ik verlies er zelfs op, en dan is dat altijd heel zuur. Ik geloof direct dat de postbodes erg goed hun best doen en heb er niets dan bewondering voor, maar met mijn kostenpost door niet bezorgde pakjes van vele, vele euro's kan ik nergens terecht.....

Anoniem zei

Oops, dat ik anoniem reageerde was een foutje.

Ik kan me van jou kant ook wel voorstellen dat het stevig balen is.
Het enige wat ik kan doen, is een balletje opgooien bij mijn teamcoach. Maar beloven dat er iets uitkomt kan ik niet.
Ik zou er zelf ook de dupe van zijn als er iets foutgaat, ben ook iningeschreven op de Poesieplaatjes quilt. En ik kijk ook uit naar de BOM-brieven.

Groetjes, Irene