woensdag 2 maart 2011

Antique Sampler Bom en het einde van het seizoen...

 Vandaag valt er bij een aantal van jullie het eerste deel van de Antique Sampler BOM op de mat. Ik heb ondertussen al 2 sterren gemaakt en 4 mandjes. Je maakt elke maand 8 blokjes; een English Paper Piecing blokje (met de kartonnetjes) en een applicatie blokje. De lichte stoffen dienen als ondergrond, dat zie je links boven bij de blauwe ster. Daar moet ik nu een cirkel om de ster tekenen en die omrijgen en dan op een ander printje appliceren. Zodat het eindresultaat het ster-blokje rechtsonder wordt. De applicaties (zoals hier het mandje) gaan ook op een lichte ondergrond en daar gaat dan weer een cirkel uit en dat weer op een ander printje. Je hebt heel veel stoffen gekregen, maar de stoffen die je overhoudt, die gebruik je volgende maand weer! Ga lekker mixen en matchen met de gekregen stoffen. Volgens het patroon maak je blok 1 en 2, maar wat wil het geval. Bij mijn patroontjes stond nergens blok 1 of 2. Bij jullie dus wel! Vandaar dat ik het mandje heb gemaakt ipv het hartje. Het maakt eigenlijk ook niet uit welke volgorde je doet, uiteindelijk komen alle blokjes aan bod! Je kunt trouwens nog mee doen, ik heb  nog 3 plaatsen!
En mag ik jullie voorstellen aan mijn schaatsmaatjes? Deze heer probeerde me elke week in de bocht te houden. Afgelopen maandag was dan het lang gevreesde einde van het seizoen; de laatste schaatsles! We gingen de laatste les proberen zoveel mogelijk rondjes te schaatsen. Ik schaatste uiteindelijk zo'n dikke 10 kilometer.
 Hier staan de leden van de club allemaal zenuwachtig te wachten. Het lijkt wel de start van de Elfstedentocht!
 En het andere schaatsmaatje is deze dame, met haar mocht ik elke week meerijden en zij moedigde me aan...
 ...en dan nu de langverwachte foto van Dorry's schaatsoutfit....
....met de supersnelle nieuwe schaatsen. Dit wilde jullie toch zien? :-)

Happy Quilting,

Dorry

7 opmerkingen:

Shirley zei

Ik zie je toch liever in quiltoutfit LOL ik hunker naar de lente, en om dan die schaatsen te zien, brrr

Anoniem zei

Op de foto is niet te zien dat je die cirkel op een ander stofje hebt geappliceerd.
Het resultaat ziet er goed uit. Ik denk dat het een mooie quilt wordt.
Leuk dat je een deel van je schaatsoutfit hebt laten zien. Schitterende schaatsen, trouwens.
Marjo

Lida zei

Leuk, maar zijn die mandjes echt zo klein? Succes met je schaatscapriolen! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Hello Dorry, love your skates, what fun! Your antique BOM looks wonderful.

astrid zei

oh, wat zien die blokjes er leuk uit :en jouw schaatsoutfit ook hoor :). Ik heb nog geen post gekregen, maar hopelijk komt mijn lieve postbode morgen een mooi envelopje brengen,.....ik ga gewoon bij de brievenbus zitten! En gelukkig is het pakje net op tijd om mee te nemen naar het quiltweekend!!!!

Shirley zei

Ben aan het nagenieten/bijkomen van het quiltweekend, nogmaals dank je voor de goede zorgen, het was weer perfect!

Anoniem zei

zou je de resterende blokjes op je site kunnen zetten
zodat ik een idee heb/kan krijgen hoe deze er uit moeten zien