donderdag 24 maart 2011

Veel te lang geleden....

 Ik laat jullie even zien wat de Pockets of Posies deze maand inhoudt; we maken de rood/roze rand om de mandjes heen, dan een hexagonnenrand in beige/roze links en rechts en als laatste een blauwe blokjesrand ook alleen maar links en rechts. De foto was een eitje omdat de Pockets of Posies van Supergoof al de hele maand hier hangt.
 Vandaag is de eerste maand van In My Garden van Hatched and Patched en we maken dit blok. Zie je hoe mooi het gemaakt is? Allemaal gedaan door haar. (klik maar op haar, dan verteld ze er iets meer over!) En als je denkt dat het al vol is; nee hoor! Er zijn nog enkele plaatsjes vrij voor de liefhebber. Klik maar eens HIER.
 Gisteren maakte we een poppenquiltje; Deedee's stars. Door dit bekend blok op de punt te plaatsen krijg je in eens een heel ander quiltje! De pakketjes vallen vandaag weer op de mat.
 Vorige week maakte we het kalenderblok van maart; vliegende vliegers. Met dit mooie weer klopt het beeld aardig. Maar zoals gewoonlijk had ik de foto al geschoten toen er nog iets op geborduurd moest worden; de kleine vliegertjes hebben gele staarten. Staat gelukkig wel op het patroon!

Vorig weekend was ik jarig (bedankt voor alle felicitaties!), en bij verjaardagen bak en kook ik alles zelf. Zie hier links een kastanje-chocoladetaart, in het midden een doodordinaire appeltaart, en rechts een monchoutaart maar dan met een bodem van bastognekoekjes.
 En dan het diner-buffet! De hele keuken wordt verbouwd en al mijn lieve vrienden, vriendinnen en familieleden kunnen kiezen uit de heerlijkste hapjes. Ik heb een andere versie van de couscoussalade gemaakt die je hier vind, nu eens niet met komkommer, maar het gegrilde paprika, gegrilde courgette en gegrilde uien. Rechtsboven zie je een pastasalade, eigen bedenksel, met zongedroogde tomaten, zwarte kalamata olijven, artisjok en tapenade met daarbovenop rucola. Helemaal rechts, en moeilijk te zien staan de wraps met zure room en gerookte zalmsnippers. In het midden een salade met rucola, veldsla, eikenbladsla met daar bovenop plakken geitenkaas die met wat honing en provencaalse kruiden heel even in de oven zijn geweest met walnoten. En dan helemaal links zie je een mandje stokbrood met daarbij mijn favoriete brood; zuurdesem stokbrood van de Appie.
De dag daarna (de broekriem moest al wat losser), kreeg ik eters en maakte ik een uienchutney uit De Zilveren Lepel met daarbij Serranoham en bruschetta. En dat was dan alleen nog maar het voorgerecht.
Zo nu even genoeg over eten; de afwas!

 Daarvoor gebruik ik de nieuwe theedoeken van Greengate, en zijn van hier. Zo mooi, dat ik ze wel in stukken wilde knippen voor een quilt. Leuk kadootje voor bijvoorbeeld moederdag?
 En ondertussen zijn er afgelopen week nog meer 200 (!!!) rollen stof binnen gekomen. Hier zie je de basis van Lecien....
En dit is heeeel veeeel Andover en Windham. En dan heb ik Antique Fair van Blackbird design voor Moda nog eens niet op de foto gezet.

En waar ik nog helemaal niks over gezegd heb, is het Dotty Weekend. Het was in één woord GEWELDIG! Shirley heeft er een heleboel over geschreven, en Elle en Lia , en nog veel meer bloggende quilters. Ga daar maar eens kijken, dan zet ik ondertussen de koffie en de koekjes klaar en gooi de winkel open. 

Happy Quilting!

Dorry

9 opmerkingen:

katrien zei

Leuk poppenquiltje komt er weer aan.

Miranda zei

Nog gefeliciteerd meiske! En wat een tell en sell, eh show en tell...moet gauw maar weer eens komen neuzen naaral dat nieuws. Groetjes
ps hoe krijg jij dat nu voor elkaar...dat erna de afdroog nog de strijkplooien inzitten? Hahahaha, zeker ook een vaatwasser!

Inge Slaats zei

Dorry, wat een supergezellig logje en je laat ook zo lekker veel zien! Het poppenquiltpakketje lag net op de mat. Ik ga straks meteen beginnen. Het ziet er weer superverzorgd uit. Bedankt!
Gisteren had ik geen puf om te komen. Ik was nog helemaal suf van alle workshop-perikelen in Amsterdam. Ik ga nóóit meer zo ver weg voor een workshop, kom gewoon alleen nog maar naar jou........

Doei, doei, tot gauw (2 april samen met Berna en Sylvia naar de trunkshow van Ingrid, das pas leuk!!)

Inge

Anoniem zei

Hoi Dorry,

Een beetje laat, maar alsnog
Hartelijk Geleficiteerd met je verjaardag.
De taarten e.d. zien er heerlijk uit.
Het poppenquiltje ziet er ook weer erg leuk uit met fantastische stofjes. Maar ik moet nu eerst een start maken met the Antique Sampler van Sue Daley, in ieder geval voor volgende week woensdag i.v.m. de workshop.

Groetjes Anja

ria vogelzang zei

Ook van mij een late verjaardagsreaktie: van harte en nog heel veel gezellige quiltjaren! :))
Wat een geweldig leuke dingen ben je allemaal aan het doen!
Genieten!!

Anoniem zei

Beautiful photographs Dorry, so glad your Green Gate Tea Towels arrived, I LOVE mine. Wow, Danielle has done such a great job with the "In My Garden" BOM. Delicious food you have made for your birthday. Great post! Looking forward to my next Doll Quilt package arriving, Love Ann xx

quiltlodge gerda zei

Hoi Dorry, alsnog van harte gefeliciteerd! Wat een geweldige theedoeken laat je zien, ga zo meteen even kijken. En wat ben je toch een duizendpoot. Quilten als de beste en nu zie ik ook nog, koken en bakken als de beste. Groetjes, Gerda

sylvia zei

Nog van harte gefeliciteerd!!
En wat een bezige bij ben jij toch, als de lapjes niet meer lopen, kun je in de catering!
wat een lekkere dingen allemaal, maar waar haal je de tijd vandaan??
verkoop je die soms ook??
groetjes, Sylvia

Jantine zei

Nog gefeliciteerd! Monchoutaart met bastogne bodem is wat ik ook net ontdekt heb. Alleen had ik per ongeluk vloeibare boter gebruikt en was de bodem niet hard. Een andere tip: Behalve de normale ingrediënten nog een half pond kwart toevoegen voor het net iets luchtiger smaakje. Om je vingers bij af te likken!
Dat poppenhuis quiltje ziet er erg leuk uit! Ik zat net vandaag een boek met blokken schuin te lezen omdat ik wilde zien hoe ze op hun punt waren!