zaterdag 12 november 2011

oude foto's vol herinneringen

Gisteren mailde een goed vriend van ons. Hij kwam een foto van ons tegen, want eindelijk dik drie jaar later ging hij zijn trouwalbum eens in elkaar plakken. En wat een leuke foto kwam ik tegen van mijn lief en mij. Dit is enkele weken na de opening van Quilt it & Dotty en je ziet aan de grote grijns on mijn mond dat ik erg blij was! Gelukkig ben ik dat nog steeds :-)
Nu vraag je je natuurlijk af wat ik met die foto wil zeggen. Nou, het ziet er schattig uit he, mooi in kleur, schattig setje aan, leuke hoed. Dames, niets was nieuw, behalve de hoed en die was € 7,95 bij de H&M.Want ik had toen geen rooie cent meer, alles zat in mijn winkeltje. En manlief in zijn trouwpak van toen alweer 9 jaar geleden. De dresscode op de bruiloft was tenue de ville
Tenue de ville betekent letterlijk stadskleding. Dat wil zeggen nette kleding voor overdag (geen avondkledij). Voor dames: een mantelpakje of een geklede jurk, met panty of kousen (geen blote benen; rok of jurk dient tot over de knieĆ«n gedragen te worden) en eventueel een hoed. Voor heren een net pak, al dan niet driedelig, donkerblauw of grijs, met overhemd en das, zwarte schoenen en donkere sokken. 
Daar was niet het hele gezelschap gelukkig mee. Maar ik laat jullie dus even zien dat je met een flinke dosis creativiteit ook een heel eind komt.
Ook in Houston waren de 'booths' ook al zo geweldig creatief. Kranten en foto's op een achterwand geplakt.
Twee oude geschilderde ladders met een plank er tussen, en hup een quilt er overheen.
En wat dacht je van deze feestelijke slinger met repen stof om een touw geknoopt.
Ook hier zie je een ladder creatief gebruikt bij Moda. Rechts op de ladder de antieke quilt en links de gereproduceerde stoffen die over enkele maanden in onze winkel komen!
Helemaal verliefd werd ik op dit ladenkastje. Die kleur! Zooo mooooi. Ik ben dol op dat vuile groenblauw. (dat heb ik in de zomer ook op mijn slaapkamermuren laten schilderen). En dan dat sleetse, kwijl, kwijl...
Al voor jullie meegebracht heb ik 2 kleine wolbundeltjes van Primitive Gatherings. Zij verven prachtige wol en ik heb meters bij ze besteld. 
Maar wat heb je dan nu wel voor ons Dorry?


Deze prachtige antieke borduurschaartjes. Ze zijn 3 1/2 inch groot en ze kosten € 17,50. Geef bij de bestelling aan welk schaartje je graag wil. Klik maar eens hier:



Happy Quilting!

Dorry

5 opmerkingen:

quiltlodge gerda zei

goed gedaan Dorry, jullie waren een prachtig stel!

Auckje zei

Wat een prachtige spullen weer! En wat een mooie oranje/rode quilt hangt daar over die Moda ladder. Een paar maanden is ongeveer hoeveel? Als ik iets meer informatie heb, schrijf ik het op in mijn agenda.
Ja joh, als iedereen een jaar of 10terug gaat kijken, dan is er heel veel veranderd. Je zult het zelf merken dat naarmate je ouder wordt (ik ben nu 63), de tijd steeds sneller gaat dus geniet overal van waar je maar van kunt genieten! Binnen is binnen!

Gerda zei

wat een mooi statie portret..;0)
en wat heb je mooie spullen gefotograveerd..dat kassie!!!!
ach eigenlijk is alles gewoon leuk!!
Fijn weekend..

Anoniem zei

What a beautiful picture of you and your husband Dorry. So glad your shop is doing well.

Annemieke zei

Leuke foto van jullie samen en wat een leuke foto's heb ik allemaal gezien bij het 'terug lezen' ! Ik heb weer genoten. Ik liep wat achter van een paar weken ziek zijn, maar wordt al iets beter.
Groetjes
Annemieke