dinsdag 12 juni 2012

Éire, Ireland, oftewel Ierland


Als het goed is verschijnt hierboven een filmpje van een geweldig leuk optreden van Alalé, een Iers traditioneel bandje wat we op de eerste avond hebben gehoord in Galway. Laat de muziek maar eens spelen, en lees ondertussen dit blogje. Als het filpmje nu niet te zien is, dan is er nog een mogelijkheid. Wordt vrienden met mij op Facebook (Dorry van Beers) en daar is het filmpje wel te zien!

 De volgende ochtend na dat fantastische optreden moesten Jeroen en ik dat natuurlijk nog dunnetjes over doen haha.
 Op het International Quiltfestival of Ireland kon je je laten masseren door mannen in kilts. Nou, nou dat beloofde wat voor de dag!
 Al vrij snel kwamen we in een zaal waar allemaal antieke quilts hingen.
 Een zijde log cabin...


 ...rode mandjes....
 ...hexagonvariatie....
 ....antieke medaillon....
 En hier een hele oude quilt uit 1700! Bestaande uit wollen kledingstoffen in het tumblingblock of babyblock patroon. (ik durf het bijna niet te zeggen, maar we hebben er een stempeltje van!)
 Nog een mooie wollenquilt was deze geborduurde quilt!
 Elk blokje had een ander blaadje of bloemetje....

...een charmant scheve medaillon....

 De tentoonstelling werd gehouden op het Universiteits complex van Galway. In de gangen hingen een aantal indrukwekkende mini-quiltjes.


 Dat is ook een idee; een weddingring appliceren!
 En toen gingen we naar Kylemore Abbey. Nou, het is eerder een groot landgoed of kasteel. Het is een 'Boardingschool' geweest, met nu nog maar enkele leerlingen.
 Het weer begon eindelijk een beetje droger te worden, want jongens wat hadden we een regen!

 Schitterende uitzichten!
 Vlakbij de Abbey lag een oude Victorian Walled Garden. Helemaal verscholen in een dal.
 Ik moest natuurlijk weer kruiden bekijken en vergelijken met mijn eigen moestuintje.
 Maar zo schitterend gelegen als hier ben ik nog nooit tegengekomen!
De toegangspoorten naar de tuin stonden wagenwijd open. 

 In het huis waren vooral de mooie behangetjes die me aantrokken. Daar zou je toch zo een stof van kunnen laten drukken?
 Die open haarden waren er niet voor niks. Het mocht dan wel juni zijn, maar warm was het zeker niet! Ik kreeg zelfs een compliment van een andere bezoeker vanwege mijn laarzen! Nu moet je weten dat Dubarry laarzen in County Galway, Ierland gemaakt worden. We reden zelf 2x langs de outlet-store! (1x om half 8 's avonds, en 1x om 5 uur 's morgens, snik). Maar ik heb in heel heel Ierland niemand met deze laarzen gezien. Ze zijn wel perfect geschikt voor het Ierse klimaat! Warm, stevige zool en waterdicht.
Zo, ik hou het even voor gezien. Morgen weer een dag!

Happy quilting,

Dorry

7 opmerkingen:

Martine zei

Mijn favo land, zo mooi , rustig en veel schaapjes.
Dank voor de foto's

Quilting Moesje zei

Geweldig ... de quilts, het land (schappen), tuin (kruiden :o)
Mooi hoor ...
Tumbling blocs van 1700 ....
kleine Log Cabin (de grote ook ...) errug lief allemaal (o)
Groetjes,
Simone
Bedankt hoor ... voor t laten zien !

Guusje, zei

Wat ziet dit er mooi en geweldig uit wat zul je daar genieten.

Supergoof zei

Geweldig, wat hebben jullie genoten,....
Het lijkt wel een droom!
;o)

Judith zei

Het ziet er heerlijk uit, zelfs de regen en de laarzen. Prachtige quilts, ook de mini's zijn heel bijzonder. Morgen meer Ierland?

Balsemien zei

Wat een prachtige quilts en wat een prachtig landschap, leuk om mee te mogen kijken!

Shirley zei

Prachtige foto's Dorry, wat een mooie tentoonstelling was dat.