woensdag 13 juni 2012

We waren in Ierland, en toen....

Zo, nu deel twee van het tripje naar Ierland. Watervalletjes, die zagen we regelmatig.
 De poort naar de tuin waar ik gisteren over sprak....
In Kylemore Abbey ( had ik het gisteren ook al over) was ik vooral onder de indruk van het schitterende behang. Het huis zelf was maar voor een klein deel geopend voor publiek, zeg 4 kamers aan de voorzijde.
 Maar wat er te zien was, was werkelijk schitterend.
 Mooi glaswerk, maar de gids vertelde dat weinig dingen nog origineel waren. En volgens mij is dit glaswerk van na 1940. Dan zijn de jaren '20 glazen die ik afgelopen winter bij de overkant (je weet wel DE kringloop) heb gevonden een stuk zeldzamer.
 Dit is toch net een schitterende borderstof?
 Of dit plaatje als midden van een mediallon quilt gebruiken.....
 Ik zou deze ook zo willen laten afdrukken op stof....
 ....een musicus als man zorgt ook voor dit soort plaatjes....wat een mooie sfeer geeft dit oude muziekboek.
 En de motieven, vormen, kleurgebruik, vlakverdeling.....
 ....dat zijn nou de dingen waar ik inspiratie van krijg....

 En hierboven zie je een rooster in een kapelletje op Kylemore Abbey. Ik denk dat het een verwarming was of zo...
 Snoeperige pastelletjes....


 ...ongeveer het mooiste winkeltje in Galway waar ze parfum maakte. Een geparfumeerde kaars in glas: 
€ 68,-. Nee, dank U....
 In het centrum van Galway was het een drukte van belang....
 Alles, werkelijk alles wordt in twee talen aangeduid... Gaelic en Engels. Soms snap je waar het vandaan komt, maar in dit geval? Op beide regels is dus hetzelfde te lezen. Snap je het nog?

 Lijkt een leuk plaatje, maar zie je rechtsonder bij de rots een roze vlekje? Dat is een enthousiaste zwemster, die zich uiteindelijk helemaal onderdompelde in de ijskoude Atlantische Oceaan. Ok, de zon scheen, het was een graad of 18, maar het waaide dat het een lieve lust was en ik liep er zo bij:

Hahahha, zij liever dan ik!
 Er was wel veel te zien op het strand, mosseltjes, en van die wormpjes die gekke drolletjes op het zand achterlaten.
Over gekke gewoontes gesproken; het ontbijt in het hotel had echt ELKE morgen gebakken eieren met spek, worstjes, blackpudding (did you know it was made out of blood? Yes, I did) en is eigenlijk hun versie van onze bloedworst (wat ik overigens heel lekker vind 1 of 2 keer per jaar)
Beans voor de fameuze beans on toast, gebakken aardappeltjes (ja, echt waar bij het ontbijt!) en gebakken tomaat (wat ik overigens best lekker vond 's morgens). Toch hield ik me toch maar aan hetgeen ik 's morgens altijd deed; yoghurt of kwark met fruit. Never change a winning team, toch? En over enkele weken moet ik me weer in een bikini persen (daar later meer over)
Ik sluit vandaag af met een schat van een veulentje. We stapten uit om naar een kasteeltje te gaan kijken en werden verwelkomd door this little chap. Het scheetje bleek pas een uur oud te zijn. Zie je zijn wankele beentjes?En toen ik vroeg hoe hij dan heette zei het meisje dat ze nog geen naam hadden. Ik stelde voor om hem een echte Hollandse naam te geven; Jan. Zo heet mijn vader, schoonvader én neefje van 1. Ben benieuwd wat het geworden is.
Morgen meer over Ierse kasteeltjes en de Ierse kust!

Happy quilting,

Dorry

5 opmerkingen:

Rian zei

wat een mooie foto's heb je gemaakt. Kan me voorstellen dat je geniet bij al die mooie dingen, die versieringen, ..... dingen eigenlijk waar men tegenwoordig zo makkelijk aan voorbijgaat.....

bedankt dat we met je mee mogen genieten.

Anoniem zei

Wat een heerlijke verhalen over Ierland!
In september ga ik er weer heen--heerlijk!
De sfeer is in Ierland zo anders dan in Engeland/Schotland vind ik.
Jan is ook een meisjesnaam in Engeland/Amerika.
Ben benieuwd naar je andere verhalen.
Bedankt voor alle mooie foto's erbij.
groetjes,Truus uit Drenthe

Bed, breakfast en quilts zei

ha Dorry, omdat je zo reislustig bent een er zo gezellig over schrijft krijg je van mij een sunshine award nominatie,
Kijk maar op mijn blog...

mieke zei

Hele mooie foto's van een mooi land, volgens mij.
Jammer dat het weer niet een ietsje beter is.Leuk die pastelkleurige gevels.

Anoniem zei

Beautiful pictures Dorry! Glad you had a wonderful time.