vrijdag 20 maart 2015

Life goes on....and on....

 Soms sta je er niet bij stil dat terwijl je aan het bedenken bent wat er over een maand, over een half jaar, en over een jaar te gebeuren staat in je leven, dat feitelijk het leven aan je voorbij gaat. Het leven is N*U* . Geniet van elk moment....IJskoude morgen die me trof als een mes.... Waarschijnlijk omdat we zo verwend waren met dat heerlijke voorjaarsweer afgelopen dinsdag. Het zou niet mogen, ons zo verwennen en direct weer terug naar ijzige kou en mist. Heb ik wel weer tijd om de kwistig ingeslagen voorraad kachelhout op te stoken. Want echt koud was het niet deze winter.
 Vorige week was ik op een beurs en daar zag ik Menno, de winnaar van Heel Holland Bakt en die wilde graag met mij op de foto. Hij demonstreerde een Maggimix machine, en na even kletsen kwamen we erachter dat ik die helemaal niet nodig heb hahahahaha. Ook fijn om te weten toch?
 Terwijl ik de eene na de andere cursist les geef, vergeet ik wel eens dat ze zo braaf opvolgen wat ik zeg. En als ik maanden later mijn tips weer voorbij zie komen dan ben ik gewoon vergeten dat ik t ze ooit verteld heb! Zoals deze keukenpapiertjes waar alle uitgeknipte en gesneden lapjes op gespeld worden en dan naast de naaimachine alles een voor een aan elkaar stikken. Het is trouwens een van de huizen van de BOM ' Het Huis van de Freule' . Uit de stal van De Frottende Freule.  Die ik trouwens al heeeeel lang ken. ' We go way back'  zeggen de Engelsen dan...
 Deze week kwam er een leuke quilt binnenlopen met een schitterend gebruik van de stoffen van John Hewson. Complimenten Karlijn (een quilter die snap t dat je al jong moet beginnen, ze is halverwege de twintig!)
Pluis snapt ook dat ze jong moet beginnen. Met het houden van quilts bedoel ik. Ze zoekt overal quiltjes en breiwerk op om I*N of O*P of O*N*D*E*R te gaan liggen. Het zijn de enige plekken waar ze echt gaat liggen spinnen. Gek he dat dat zo'n rustgevend gevoel geeft.

Nu de lente er toch aan schijnt te gaan komen, ben ik weer aan t nadenken over de tuin. Bovenstaande foto staat hier alleen omdat ik eigenlijk graag zou willen dat die er Z*O uit komt te zien. Een illusie vrees ik. Want hoe dol ik ook op vingerhoedskruid ben, bij mij willen ze niet.

En de moestuin aanpakken natuurlijk. Eigenlijk zou ik het zo willen hebben, compleet met zelf gevlochten borderranden. (alweer een foto die helegaar niet van mezelf is) Kruiden, sla, bietjes en uien. Dat werkt bij mij. Verder niet zoveel. En dan zit ik ook een beetje met kromme tenen te kijken naar Van Hollandse Bodem. Want echte moestuintips krijg je niet en geneuzel over de perfecte wortel?!?!? Moet ik hier zetten dat mijn wortels slechts zo dik werden als een breinaald? Volgende keer doneer ik ze aan de Nederlandse Vereeniging van Poppenhuizen Bezitters. Kunnen ze hun moestuin ook op schaal maken.   Gardners World daar kijk ik wel graag naar. Vroeger met Alan Titchmarsh en nu met Monty Don. Daar krijg je echte goede adviezen....nu nog uitvoeren.T oude gitaarliedje waar t programma mee begon krijg ik zo'n sentimenteel gevoel van....

Terwijl ik dit blogje wil posten komt er net een doos stoffen en boeken binnen. En daarin zit de veelgevraagde BASISSTOF VOOR HET RAMENLAPPEN! Hij staat klaar in de webwinkel, klik maar H*I*E*R. En nu we t daar toch nog over hebben; er is nog een enkel plaatsje voor de workshop 

RAMENLAPPEN door S*U*P*E*R*G*O*O*F   op    VRIJDAG 27 MAART. 

Opgeven kan via de webwinkel, afrekenen en je zit erbij! Klik daar voor H*I*E*R.


Happy quilting,

Dorry

Geen opmerkingen: