dinsdag 22 mei 2012

Even bijpraten....

 Want onlangs was er weer iemand jarig, en jullie weten wat ik dan graag taarten maak.
 Ineke is een jaar bezig geweest met de Pemberley quilt. Nu de rand nog, maar wat wordt ie mooi!!!!
 Mijn camera is nog helemaal niet ingesteld op zeer zonnig weer..... ik maak binnenkort een betere foto. de fans van Lisa weten het al; de pakketjes zijn weer onderweg!
 Voor de jarige hier in huis maakte ik een 'Lazy Sunday Coat' met veren-quilt-werk.
 Langs de manchetten en de boorden...
 ...een kleine kraag die goed sluit....
 en bijna tot op de enkels voor lange lijzen...
 ...plooitje op de rug voor wat extra ruimte...
 ...en uitzicht op gequilte veren.
 Ooit, lang geleden maakt ik zo'n jas voor mezelf. En ik draag hem wekelijks.
 Het quiltwerk deed ik toen met de hand in streepjes.
Happy quilting!

Dorry

12 opmerkingen:

Judith zei

Kan ik niet ook binnenkort jarig zijn?

Wilma Kuin zei

Wanneer ben ik ook al weer jarig??
Het is prachtig!!

marcella zei

je krijgt het nog druk, mijn verjaardag weet je toch hè? :)
Van harte gefeliciteerd met de jarige (dochter?)

Ineke zei

Oh, mooi!!! Mijn verjaardag duurt nog zóóóó lang....;-)

Guusje, zei

Wat een prachtige jas en wat een heerlijke taarten. De Pemberley quilt vind ik prachtig.

Ann zei

Mmm de taarten zien er heel lekker uit!
Maar wat ik nou het mooiste vind is die Lazy Sunday Coat! Is ie moeilijk om te maken? Heb zelf totaal geen "couture" ervaring, anders zou ik het wel n's willen proberen! Zo'n jas in de stof van je dromen! Zucht ... droom maar lekker verder!
Groetjes,
Ann

GRANNY'S HOUSE zei

Ik ben 20 oktober jarig, doe maar alles de taarten en de jas ;-))
Wat is hij mooi en wat zien de taarten er lekker uit.

Groetjes
Ines

Shirley zei

Van harte gefeliciteerd met dochterlief, wat krijgt ze een prachtige ochtendjas, romantisch! En oeh, die taart, zo iets ga ik ook maken voor komend weekend, voor jarige zoon.

Phyllis zei

Wat een supercadeau, zeg! Wat mooi, ik bewonder je kunsten. Wat zal het er gezellig uitzien bij jullie thuis op een lome zondagochtend... al die dames in chique ochtend robes ... doet Jeroen dan een Mr. Darcy outfit aan?? Jane Austen eat your heart out!

Supergoof zei

Volgens mij benijd iedereen de jarige,.... ik ook hoor,..
;o)

GEFELICIFLAPSTAARD JARIGE MARA!
Wat heb je toch een schat van een mam!

quiltlodge gerda zei

Wat een *p*r*a*c*h*t*i*g*e* jas heb je gemaakt. De jarige boft!

quiltingmieke zei

piep
wat hebben jouw gouden handjes dit weer mooi, wa aeg ik schitterend gedaan,

en euh.....ik ben jarig in juni...Woeaaaahhhh

mooie taarten ook, en de jarige die heeft een heerlijke knuffeljas erbij

knuf mieke