dinsdag 1 mei 2012

Pedro het ezeltje vertelt....

Op een dag in Quiltland stond er in de keuken van een heel gezellig quiltjewnkeltje een ezeltje pardoes op een hoge berg. Vol verbazing keek ie om zich heen. Torens van hout, stapels met allemaal letters erop.
Van schrik sprong hij er af. Want hij kon het bijna niet geloven! Het waren de nieuwe 'Dotty Stamps'! En wat een leuke vormen waren er binnen gekomen! De al oude Applecore, bij vele favoriet. De Log Cabin waar iedereen zo lang om geroepen had. Een ruit om een lonestar van te maken (poeh he, dat scheelt tekenen!). Een andere ruit waar een babyblock, ook wel tumbling block van gemaakt kan worden. Samen met de nieuwe grote hexagonstempel ook te combineren. En wat dacht je van een Honeycomb die samen met het vierkantje van het Klosje tot een heel verassend patroon gevormd kan worden. Pedro was perplex. 'Dat moet je gaan vertellen hoor, tegen alle mensen!' zei Pedro. 
Dus lieve mensen, in Veldhoven tijdens de OEQC zullen we 4 dagen lang demo's geven over het werken de stempels. Kom je ook even kijken? Ik weet zeker dat je versteld zult staan!
 Van een lieve klant kreeg ik de tip om eens bij de Blokker te gaan kijken. Schattige dienblaadjes die zich om de armleuning klemmen. Ideaal voor je quiltspulletjes. Misschien maak ik er nog een lief klein quiltje in?
Ook een verzoekje zijn de patronen van de Kalenderblokken BOM.
 Ooit een BOM bij Quilt it & Dotty, maar nu een compleet patroon.
 De blokken zijn iets kleiner dan een A4-tje en je kunt ze samen voegen tot een quilt.
 Bijvoorbeeld door er sashings tussen te maken.
 Of je maakt er een echte kalender van.
 Je werkt dan elk maandblok af als een quiltje
 Binding er om, beetje quilten hier en daar.
Ophangtunneltje met een leuke tak erdoor.
 En je kunt elke maand genieten van een nieuw seizoenstafereel.
 Het patroon is nieuw in Veldhoven.
 Maar voor de thuisblijvers staat ie ondertussen al in de webshop!
Kun je zelf ook aan de slag om deze schatjes te maken.

Happy quilting!

Dorry

7 opmerkingen:

Wendy Janssen zei

Wat een goed idee die stempels! Dat scheelt een heleboel tekenen, en ze worden zo allemaal ook goed gelijk. Heel veel succes in Veldhoven, ik kom zeker even langs. Groetjes, Wendy Janssen

Quiltlia zei

Oooo wat een leuke nieuwe verrassingen,je ziet mij wel langskomen in Veldhoven.
Groetjes Lia

Debby zei

Komen ze ook in de webwinkel?? Voor degene die niet naar Velthoven gaan?

Groetjes Debby

Ann zei

Hoi Dorry,
Ik kom zeker naar Veldhoven deze week zaterdag! Heb je boeken mee? Zo ja, dan zou ik graag het Dear Jane boek bij je willen reserveren (scheelt weeral 7 à 9 euro verzendkosten naar België :-)
Groetjes,
Ann

P.S.: Ik zal zeker n's in je stoffenbak kijken, want als beginnende quiltster kan je nooit genoeg stofjes hebben :-)

Jasmijn zei

Ik kom zeker even kijken bij je in Veldhoven.
groetjes van ons allemaal

Simone zei

Oei, ik denk dat ik nu toch oom voor de stempels ga vallen! Want een hexagon en babyblock zijn wel heel verleidelijk.... Helaas kan ik niet naar Veldhoven :(

Phyllis zei

Leuk! Ik kom langs in Veldhoven, ben benieuwd!